Pyörähuolto

3.0 Ajanvaraus

Tervetuloa varaamaan huolto- tai korjausaikaa polkupyörällesi!
Ota yhteyttä, jos tarvitset lisätietoa tai apua oikean palvelun varaamiseen (044 241 88 58 tai aki@urheiluaki.fi)
Voit myös tuoda pyörän kaupalle non-stop arvioon – arvio onnistuu pääsääntöisesti aukioloaikoinamme ja maksaa 10€

Klikkaa kausihuollon työnkuvaus ja palvelun esimerkkejä

Kausihuollossamme…
…pyörä puhdistetaan siten, että huolto pystytään suorittamaan
…vaihteet tarkistetaan ja säädetään
…jarrut tarkistetaan ja säädetään
…pinnojen kireys tarkistetaan ja normaalista kulumasta syntyneet pienet heitot oikaistaan rihtauspukissa
…pyörän kaikki toiminnot tarkistetaan ja säädetään tarvittaessa
…tarvittavat kohteet voidellaan ja rasvataan
…renkaiden kunto tarkistetaan ja renkaat täytetään
…kulutusosien kunto tarkistetaan ja vaihtotarve arvioidaan
…huollon jälkeen pyörä koeajetaan
…sähköpyörän sähköosat tutkitaan valmistajan työkaluilla
…sähköpyörän ajotietokone, moottori, akku ja muut sähköosat päivitetään
Mahdolliset vaihdettavat osat tai isommat korjaustyöt veloitetaan erikseen
Emme vaihda osia tai aloita korjaustyötä ilman suostumustasi

Kausihuollon työn osuus ei välttämättä kata täysin rikkoontuneiden/murskaantuneiden tai vääntyneiden osien korjaamista.
Esimerkki 1.
Pyörä on 5 vuotta vanha. Sillä on ajettu ns. kesäkelit ja pyörä on huollettu säntillisesti kerran vuoteen. Takavanteesta on yksi pinna poikki ja 3mm sivuttaisheitto. Kyse on ns. normaalista kulumasta ja rihtaus (vanteen oikaisu) ja pinnan vaihto kuuluu työnä kausihuollon työnkuvaukseen
Esimerkki 2.
Pyörä on juuri täyttänyt kaksi vuotta ja sillä on ajettu kesät talvet, mutta sitä ei ole huollettu vielä ensimmäistäkään kertaa. Takavanteesta on yhdeksän pinnaa poikki ja heittoa 3cm – takavanteen saisi vielä suoraksi, mutta työ ei vastaa enää kausihuollon työnkuvausta = todennäköisesti ehdotamme takavanteen vaihtamista uuteen.


Klikkaa esimerkkejä palveluun Muu huolto- tai korjaustyö (pieni)

Yksittäiset pienet työt kuten ketjun, jarrupalojen tai vaikka satulan vaihdot – ehjän jarrun säädöt, vaihdevaijerin vaihdot, ehjän vaihteiston säädöt.
Pienten yksittäisten huolto- tai korjaustöiden hintahaitari on 10-60€
Johtuen pyörävalmistajien tuhansista erilaisista teknisistä ratkaisuista on täydellistä hinta-arviota mahdoton antaa ilman pyörän näkemistä
Mikäli haluat tarkemman hinta-arvion ennen ajanvarausta, niin voit tuoda pyörän meille kaupalle non-stop arvioon – arvio onnistuu pääsääntöisesti aukioloaikoinamme ja maksaa 10€


Klikkaa esimerkkejä palveluun Muu huolto- tai korjaustyö (iso)

Yksittäiset isommat työt kuten rikkinäisen vaihteiston korjaus, levyjarrujen ilmaus, yli sentin heitolla olevan vanteen rihtaus tai vaikkapa esimerkiksi useampi yksittäinen pieni huolto- tai korjaustyö samalla kertaa.
Isompien yksittäisten huolto- tai korjaustöiden hintahaitari on 40€-200€.
Johtuen pyörävalmistajien tuhansista erilaisista teknisistä ratkaisuista ja siitä, että pyörä tai pyörän osa voi olla rikki miljoonalla eri tavalla on täydellistä hinta-arviota mahdoton antaa ilman pyörän näkemistä
Mikäli haluat tarkemman hinta-arvion ennen ajanvarausta, niin voit tuoda pyörän meille kaupalle non-stop arvioon – arvio onnistuu pääsääntöisesti aukioloaikoinamme ja maksaa 10€


Kuvaile mahdollisimman tarkasti pyörän huolto- tai korjaustarve
Kuvaile mahdollisimman tarkasti pyörän huolto- tai korjaustarve
+358400890372
Pyöräsi viimeisimmästä huollosta on kulunut reilusti yli vuosi
Jos pyörä on ollut aktiivisessa ajossa, niin toivomme, että valitset alla olevaan osien vaihdon ennakkolupaan vähintään 80€ – emme vaihda osia syyttä suotta, mutta helpotat meidän molempien arkea antamalla isomman ennakkoluvan

Esimerkki
Levyjarrullinen, 3×7 hybridi
Ajoa tulee noin 2 000 kilometriä vuoteen (kesän työmatka noin 10 km suuntaansa)
Keskimäärin vuodessa saa vaihtaa kertaalleen ketjut, takarataspakan, jarrupalat eteen ja taakse, sekä molemmat ulkokumit – osien kulu laadusta riippuen 80-140€
Lisäksi 2-4 vuoden sykleissä vaihdettavaksi tullee kampisarja (=eturattaat), keskiö, vaihdevaijeria yms. Kyseessä on ns. kuluvia osia, jotka on tarkoituskin vaihtaa uusiin siinä vaiheessa, kun ne ovat käyttöikänsä päässä. Esimerkiksi kulunut jarrupala ei jarruta tai venynyt ketju ei pysy pyöristyneillä rattailla. Voimme niin sovittaessa jättää osia vaihtamattakin, mutta loppuunkulunutta osaa ei saa mitenkään huollettua täysin toimivaksi.

Emme vaihda osia syyttä suotta – rikkinäinen tai loppuunkulunut osa voi olla pahimmillaan hengenvaarallinen!
Ennakkolupa ei ole hinta-arvio – ennakkoluvan tarkoitus on nopeuttaa huoltojen valmistumista, jotta meidän ei tarvitse soittaa erikseen jokaisen rikkinäisen tai kuluneen osan vaihtoon lupaa.
Emme vaihda osia syyttä suotta – rikkinäinen tai loppuunkulunut osa voi olla pahimmillaan hengenvaarallinen!

Et antanut lupaa rikkinäisen tai loppuunkuluneen sisä- tai ulkokumin vaihtoon.
Huomioithan, että täysin rikkinäistä tai loppuunkulunutta kumia ei voi huoltaa uudeksi tai ehjäksi – ainoa vaihtoehto on vaihtaa uusi tilalle.

Siirry sivun alkuun